17 lipca 2018 r. Mamy godzinę 03:49.

Archiwum aktualności

"Szlakiem Papieskim i Żołnierzy Armii Krajowej"

Kolejna nasza wędrówka prowadzić będzie w okolice Myślenic w Pasmo Łysiny 891 m i Lubomira 904 m. Pasmo to leży w Beskidzie Makowskim na granicy z Beskidem Wyspowym, a Lubomir to najwyższy szczyt Beskidu Makowskiego.

Wędrować będziemy szlakiem, który w 1960 r. przemierzał biskup Karol Wojtyła. Natomiast w 1975 r. już jako kardynał, zdobył szczyt Lubomira wraz z grupą oazową, wędrując z miejscowości Węglówka.

Okolice Łysiny i Lubomira to miejsce bitwy, wojsk austriackich z rosyjskimi w czasie I wojny światowej. W czasie II wojny światowej na stokach Łysiny i Lubomira wiele oddziałów partyzanckich Armii Krajowej miało swoje bazy i tutaj broniło naszej niepodległości. Naszą obecnością w tych historycznych miejscach, uczcimy obchodzoną w tym roku rocznicę 100 – lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości.

Na szczycie Lubomira, stoi obserwatorium astronomiczne, po którym oprowadzi nas i opowie historię tego miejsca przewodnik po tym obiekcie. Odwiedzimy również jedyne w Beskidzie Makowskim schronisko PTTK na Polanie Kudłacze, gdzie odbędzie się konkurs wiedzy dla dzieci. Tym razem tematem konkursu będzie postać św. Maksymiliana Kolbe, kanonizowanego przez Jana Pawła II. W drodze powrotnej przystaniemy w miejscowości Trzemeśnia w której ks. proboszcz odbywał swoją posługę jako wikariusz. Nawiedzimy dwa kościoły , nowy wybudowany w 2008 r. oraz stary drewniany z 1780 r. Tutaj także planowana jest Msza św. oraz poczęstunek przygotowany przez parafię Trzemeśnia.

Serdecznie zapraszam wraz z ks. proboszczem Januszem Gackiem, tych którzy chcą poznać nowe miejsca, piękną beskidzką przyrodę, mile spędzając sobotni dzień na szlaku, szukając śladów ks. Karola Wojtyły.

Bogdan Pudełko

"Jestem"
To hasło tegorocznego spotkania młodych na Polach Lednicy (k. Gniezna). W zgromadzeniu liczącym ponad 80 tys. młodych ludzi, również byli przedstawiciele naszej parafii. Oddawaliśmy Bogu chwałę przez modlitwę, śpiew, taniec. Punktem centralnym była Eucharystia, która była sprawowana przez Prymasa Polski abp Wojciecha Polaka. Wszystko kończyło się aktem zawierzenia życia Jezusowi, a symbolicznym tego wyrazem jest przejście przez Bramę Tysiąclecia (rybę). Również wielką radość sprawiła nam obecność, p. Prezydenta RP Andrzeja Dudy, który włączył się razem z nami w wspólny śpiew i nawet taniec. Dziękuję wszystkim uczestniczącym za życzliwość, wielką radość. I kto wie… do zobaczenia za rok na Polach Lednicy.
W drodze za Panem
W Boże Ciało jak co roku szliśmy ulicami naszej miejscowości, aby uzewnętrznić naszą wiarę w żywą, realną, prawdziwą obecność Pana Jezusa pod postacią nikłych znaków chleba i wina. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym. Ubierającym ołtarze Eucharystyczne. Pocztom sztandarowym, paniom niosącym feretrony, asyście światła, panom niosącym baldachim, diakoni muzycznej, SLO. Wszystkim, którzy w większy i mniejszy sposób przyczynili się do upiększenia tej uroczystości, aby jak najokazalej pokazać miłość do Eucharystii mówimy z serca „Bóg zapłać”.
Odpustowy Jubileusz
W uroczystość odpustowa Matki Kościoła, w tym roku miała swój niepowtarzalny charakter. W tym roku obchodziliśmy 40 lecie kapłaństwa naszego proboszcza Janusza Gacka. To dokładnie 14 maja 1978 roku, z rąk ks. kardynała Karola Wojtyły przyjął święcenia kapłańskie. Sumę odpustową celebrował ks. Jacek Jaskiernia – długoletni przyjaciel a zarazem rodak. Dziękujemy za uświetnienie tej uroczystości wszystkim księżom, chórowi, orkiestrze, pocztom sztandarowym, dzieciom komunijnym wraz z rodzicami. Szczególne podziękowania składamy na ręce p. Grażyny Jurasz, która podjęła się organizacji tej uroczystości.
W trakcie remontu...
3 kwietnia 2018 roku rozpoczęły się prace remontowe przy wymianie posadzki w naszym kościele. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w tych pracach. Strażakom za pomoc w wynoszeniu ławek z kościoła ale także w przygotowaniu do mszy św., które były sprawowane w tym czasie przed kościołem.
Chrystus Zmartwychwstał Alleluja!
Prawdziwie Zmartwychwstał Alleluja!
31 marca 2018 r. w podniosłym nastroju rozpoczęliśmy celebrować najważniejsze uroczystości związane z tajemnicą naszej wiary. Dziękuję wszystkim tak licznie zebrany podczas sprawowanych obrzędów. Szczególnie zaś Chórowi parafialnemu, orkiestrze, KGW, Liturgicznej Służbie Ołtarza, asyście światła, sztandarom. Szczególnie podziękowania dla koła pszczelarskiego „Bartnik”, który ufundował paschał (świeca symbolizująca Chrystusa). A także panu Jackowi Szetyńskiemu i tym wszystkim, którzy przyczynili się do stworzenia i udekorowania grobu Pańskiego.
Wielkanoc 2018

Drodzy Parafianie !

„ Kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus” ( Ef 2,20 ).

W tym roku przypada 50 rocznica poświęcenia i wmurowania kamienia węgielnego pod budowę naszego kościoła. 27 października 1968 r. kamień węgielny w Pisarzowicach poświęcił biskup krakowski kard. Karol Wojtyła. Wówczas, do licznie zgromadzonych na placu budowy wiernych i kapłanów powiedział : „ jest to wielkie i radosne przeżycie religijne i historyczne, wyczuwam w tej parafii wspólnotę myśli i serca z księdzem proboszczem Stanisławem Pielą na czele, czego dowodem jest ta budowa” ( Kronika parafialna).

Na te święta Zmartwychwstania Pańskiego 2018 roku, my, obecni wasi duszpasterze chcemy Wam złożyć serdeczne życzenia, niech Chrystus Zmartwychwstały obdarzy Was silną wiarą, nadzieją i miłością, na tym fundamencie budujcie Wasze życie. Byście nie odstąpili od wiary waszych przodków, ufali mocy Chrystusa i zawsze realizowali przykazanie miłości Boga i bliźniego.

Proboszcz: Ks. Janusz Gacek
Wikariusze: Ks. Piotr Homel, Ks. Adam Wandzel

Hosanna Synowi Dawidowemu
25 marca o godz. 11.20 przyszliśmy z palmami w rękach, aby oddać pokłon Jezusowi. Tym znakiem także okazaliśmy Naszemu Królowi, że chcemy aby to On był najważniejszy w naszym życiu. Dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy wraz ze swoimi pociechami zrobili palmy. Po uroczystej Eucharystii każdy mógł wziąć udział w konkursie palm na największą jak i tradycyjną. W tym roku do konkursu włączyli się także dorośli. Wszystkim gratulujemy pomysłów i twórczości. Zapraszamy za rok
W Duchu Świętym...
Ponad 110 młodych ludzi z klas II i III gimnazjum, w sobotę 24 marca 2018 r. z rąk ks. bp Tadeusza Rakoczego przyjęło sakrament bierzmowania. Wytrwale przygotowywali się przez 2 lata. Przygotowania prowadził Ks. Piotr Homel, za ten trud składamy serdeczne podziękowania.
W drodze za krzyżem...
Już od ponad 20 lat w piątek przed najważniejszymi świętami wyruszyliśmy Drogą Krzyżową ulicami naszej miejscowości. Daliśmy tym samym świadectwo wiary w Jezusa ukrzyżowanego ale też i zmartwychwstałego. W rozważaniach tej drogi krzyżowej uczyliśmy się jak stać się ludźmi czystego serca. To przede wszystkim wszyscy Ci, którzy starają się trwać w łasce uświęcającej i korzystają z sakramentów. Za liczny udział w tym nabożeństwie wszystkim dziękujemy. Za przygotowanie rozważań p. Grażynie Jurasz niech Bóg Ojciec obdarza swoim błogosławieństwem.
Wspomnienia z papieskich szlaków.

W dniu 28.01.2018 r. w Wiejskim Domu Kultury w Pisarzowicach, odbyło się spotkanie turystów – górskich wędrowców szlakami św. Jana Pawła II. Okazją do tego spotkania było wydanie przez Gminę Wilamowice publikacji pt. „Gorskie Wędrówki Śladami św. Jana Pawła II – Parafii św. Marcina w Pisarzowicach”. Jest to zbiór wspomnień z 12 wędrówek, które odbyły się przez ostatnie 6 lat po beskidzkich szczytach, gdzie swe ślady pozostawił św. Jan Paweł II.

W spotkaniu wzięło udział 93 wędrowców wraz z ks. proboszczem Januszem Gackiem i ks. wikariuszem Adamem Wandzlem. Naszymi gośćmi byli: pan burmistrz Marian Trela oraz pani Anna Klimczak z M-GOK w Wilamowicach, która przygotowała do druku nasze wspomnienia. Pana burmistrza i panią Anie trzymamy za słowo, bo obiecali nam że wybiorą się z nami na papieski szlak. Wraz z zespołem Diakonii Muzycznej z Pisarzowic śpiewaliśmy kolędy, po czym w czasie prezentacji zdjęć z naszych wędrówek, wspominaliśmy miłe chwile spędzone na górskich szlakach. Na koniec spotkania odśpiewaliśmy „Barkę” ulubioną pieśń oazową Jana Pawła II, oraz wszyscy uczestnicy otrzymali mały albumik ze wspomnieniami z naszych górskich rajdów.

Ta publikacja to nie koniec naszych wędrówek z Janem Pawłem II, lecz dopiero pierwsza część. Do zdobycia zostało jeszcze wiele beskidzkich – papieskich szczytów. Trudem górskiej wędrówki, stąpając po Jego ścieżkach, będziemy dalej dziękować Bogu za pontyfikat Jana Pawła II, a na kolejny szlak zapraszam już na wiosnę.

Jeszcze raz dziękuję Panu Burmistrzowi i Gminie Wilamowice za sfinansowanie tego wydawnictwa. Dziękuję również zespołowi Diakonii Muzycznej za wspólne kolędowanie oraz wszystkim którzy pomogli mi w organizacji tego spotkania.

Bogdan Pudełko

Kolędowanie
7.01.2017 odbył się IX Koncert Kolęd zorganizowany przez Urząd Gminy Wilamowice, Parafię św. Marcina w Pisarzowicach i Fundację Krzyż Dziecka. Koncert ten już na stałe wszedł do kalendarza naszej miejscowości. A to, że już po raz dziewiąty możemy razem kolędować zawdzięczamy UG Wilamowice i panu burmistrzowi Marianowi Treli, parafii św. Marcina i ks. proboszczowi Januszowi Gacek oraz Fundacji Krzyż Dziecka. W koncercie wystąpili Zespół Pieśni i Tańca Gilowianka z Gilowic oraz Krzywa Alternatywa i Przyjaciele. Dziękujemy wszystkim za obecność pomimo niesprzyjającej pogody.
Nowi ministranci
W Uroczystość Objawienia Pańskiego (Trzech Króli) przyjęliśmy do grona ministrantów 7 kandydatów: Szymon Habdas (6 kl), Krystian Banet (5 kl), Michał Biel (4 kl), Michał Pisula (4 kl), Jakub Kępka (3 kl), Tymoteusz Łachut (3 kl), Tymoteusz Trembla (3 kl). Gratulujemy rodzicom synów, którzy odważyli się wstąpić do jednej z najgorliwszych grup w parafii.